- Du är här:
- Startsida
- Kommun och politik
- Om kommunen
- Styrning och kvalitet
- Kvalitetsmätningar
Kvalitetsmätningar
Undersökningar och jämförelser ingår i uppföljning och utvärdering av kommunens verksamheter och är ett viktigt underlag i arbetet med ständiga förbättringar.
Det sker dels genom olika nöjd-kund-mätningar såsom
- Brukar, kund och elevundersökningar
- Medborgarundersökning
- Företagsklimat Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
dels genom jämförelser med andra kommuner
- Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK), Sveriges kommuner och regioners (SKR) rapport
- Öppna jämförelser för olika verksamheter, Sveriges kommuner och regioner (SKR)
- Skolverkets rapporter
- Äldreguiden
Inom den egna verksamheten görs uppföljningar genom till exempel
- Kvalitetsredovisningar, uppföljning gentemot de mål och resultat som beskrivits i de årliga handlingsplanerna.
- Intern kvalitetsgranskning, intern uppföljning av uppfyllelse av lagstiftning, föreskrifter, mål och andra styrdokument
Mer information
Har du frågor om kommunens kvalitetsmätningar är du välkommen att höra av dig till:
Ted Ek, utvecklingssamordnare
Telefon: 0511-38 68 92
E-post: ted.ek@gotene.se
Dela
Var det här informationen du sökte?
Tack för att du hjälper oss!