Lyssna

Synpunkter och klagomål

Det är värdefullt för oss i sektor omsorg att få ta del av dina synpunkter, tankar, idéer och klagomål. Det ger oss en chans att förbättra vår verksamhet. Det ska därför vara enkelt för dig att lämna dina synpunkter

Framsida av folder "Hjälp oss att bli bättre" från Götene kommun.Förstora bilden

Klicka för att förstora bilden.

Lämna synpunkter

Du kan lämna dina synpunkter till sektor omsorg på något av följande sätt:

Brev och synpunktsfoldern

På Medborgarkontoret och ute hos samtliga enheter kan du få utskrivet vår synpunktsfolder "Hjälp oss att bli bättre". Foldern lämnar du sedan in på Medborgarkontoret alternativt postar som brev till adress:

Götene kommun
Torggatan 4, 533 80 Götene

Porto är betalt!

E-post

Mejla dina synpunkter via e-post till: socialnamnden@gotene.se

Telefon

Ring och meddela dina synpunkter till Medborgarkontoret:

Telefon: 0511-38 60 01
Telefontid: måndag-fredag klockan 8.00-17.00

Direkt via personal

Lämna dina synpunkter direkt till personalen som ser till att dina synpunkter registreras och blir hanterade.

Medborgarkontoret

Lämna dina synpunkter till Medborgarkontoret i Centrumhuset:

Besöksadress: Torggatan 4, 533 30 Götene.
Öppettider: måndag - fredag, klockan 8.00-17.00

Kommunens övriga verksamheter

Tyck om Götene

Här kan du läsa mer om hur din synpunkt hanteras om den inte gäller sektor omsorg utan någon av kommunens övriga verksamheter.

Återkoppling inom två veckor

Om du lämnar namn och kontaktuppgifter i samband med att du lämnar synpunkter till sektor omsorg så återkommer vi till dig inom två veckor. Då informera vi dig om hur vi arbetar med dina synpunkter eller klagomål.

Det går även bra att lämna synpunkter anonymt till oss, utan att ange namn och kontaktuppgifter. När du lämnar synpunkter anonymt får du inte någon återkoppling.

Sammanställning av inkomna synpunkter

Se sammanställning av inkomna synpunkter och klagomål 2022 Pdf, 460.4 kB.

Se sammanställning av inkomna synpunkter och klagomål 2021 Pdf, 416 kB.

Se sammanställning av inkomna synpunkter och klagomål 2020 Pdf, 416 kB.

Se sammanställning av inkomna synpunkter och klagomål 2019 Pdf, 712.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Patientnämnden

Har du frågor, synpunkter, klagomål eller förslag när det gäller hälso- och sjukvård eller folktandvård? Kontakta din patientnämnd. Patientnämndens främsta uppgift är att hjälpa dig om det har uppstått problem som inte kunnat lösas vid din kontakt med vården.

Läs mer om hur du går tillväga på patientnämndens hemsida.

Relaterade sidor

Var det här informationen du sökte?


För att vi ska kunna hjälpa dig hitta rätt behöver vi kunna kontakta dig.
Hur vill du bli kontaktad?


Tack för att du hjälper oss!