Lyssna

SMS från Götene kommun

Vill du ha information från Götene kommun via SMS vid planerade eller oplanerade driftstörningar eller andra händelser som kan få stor påverkan i ditt närområde? Registrera ditt mobilnummer nedan.

Tjänsten är kostnadsfri.

Vi använder bara tjänsten för att skicka ut information om planerade eller akuta händelser. Vi använder den aldrig för marknadsföring eller annan typ av information.

Registrera eller avregistrera ditt nummer för SMS från Götene kommun

Du kan också registrera en e-postadress för att få samma information skickat till dig via e-post.

Frågor och svar om SMS-tjänsten

Här besvarar vi de vanligaste frågorna kring SMS-tjänsten. Får du inte svar på dina frågor här är du välkommen att kontakta Medborgarkontoret:

Telefon: 0511-38 60 00
E-post: gotene.kommun@gotene.se
Besöksadress: Centrumhuset, Torggatan 4, Götene

Jag har inte registrerat mig, ändå får jag SMS från Götene kommun

Om du är folkbokförd på en adress i Götene kommun och du har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress, så kommer du automatiskt få våra SMS-utskick om din adress påverkas av händelsen. Vi samarbetar med leverantören F24 som dagligen hämtar information om mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer.

Om du inte vill få SMS-från Götene kommun kan du avregistrera dig från tjänsten genom att fylla i dina kontaktuppgifter i formuläret ovan.

Kan jag lägga till fler telefonnummer till SMS-tjänsten?

Ja. Det går utmärkt att registrera fler telefonnummer, till exempel om du har en jobbtelefon som inte är registrerad på din hemadress eller ett oregistrerat kontantkort.

Fyll i dina uppgifter i formuläret ovan. Därefter kommer du få en engångskod till din mobiltelefon. Skriv koden i rutan som kommer upp, så kommer du vidare till en ny sida där du enkelt kopplar ditt mobilnummer till önskad adress.

Kan jag få SMS för flera adresser?

Ja, du kan lägga till fler adresser om du vill ha information som till exempel rör din sommarstuga eller någon anhörig.

Hur känner jag igen ett SMS från Götene kommun?

SMS som skickas från Götene kommun har avsändaren:

  • Götene kom.

SMS från Götene kommun avlsutas alltid med:

"med vänlig hälsning Götene kommun"

Om du är kund hos Götene Vatten och Värme kan du även få SMS från dem med information som rör vatten och avlopp eller fjärrvärme. Då är avsändaren:

  • GVV VA (för SMS gällande vatten och avlopp)
  • GVV FJV (för SMS rörande fjärrvärme)

SMS från Götene Vatten och Värme avslutas alltid med:

"med vänlig hälsning Götene Vatten och Värme"

Kan jag få hjälp att registrera mig för SMS-utskick?

Självklart kan du få hjälp!

Våra samhällsvägledare på Medborgarkontoret hjälper dig.

Besök Medborgarkontoret i Centrumhuset, Torggatan 4 i Götene, eller ring: 0511‑38 60 00.

Medborgarkontorets öppettider hittar du här.

Jag vill inte längre ha SMS-utskick, hur avregistrerar jag mig?

För att avregistrera dig från SMS-utskick från kommunen fyller du i formuläret ovan. Det är samma formulär som när du registrerar ett nytt mobilnummer. Du kan också få hjälp via vårt Medborgarkontor.

Kan jag få utskicken via e-post?

Ja! Du kan registrera både mobilnummer och e-post, eller endast e-post i fomruläret ovan.

Hur vet jag om mitt nummer är registrerat?

Du kan fylla i formuläret ovan med dina kontaktuppgifter för att se om ditt nummer är registrerat.

Vad är skillnaden på VMA via SMS och SMS från kommunen?

VMA (Viktigt Meddelande till Allmänheten) skickas vid situationer som innebär fara för liv eller hälsa eller omfattande skada på egendom eller miljö. Det beslutas av till exempel SOS Alarm, räddningschef, smittskyddsläkare eller en myndighet. Vid VMA sänds information om händelsen även i radio och TV.

Götene kommuns SMS-tjänst ger kommunen möjlighet att informera om planerade eller akuta händelser inom Götene kommuns geografiska område som inte omfattas av VMA.

Var det här informationen du sökte?

För att vi ska kunna hjälpa dig hitta rätt behöver vi kunna kontakta dig.

Hur vill du bli kontaktad?

Tack för att du hjälper oss!