Lyssna

Stöd och support - digitala handlingar och sammanträden

Här hittar du som förtroendevald manualer och rutiner som hjälper dig med de digitala delarna av ditt uppdrag. Här finns också information om vart du kan vända dig för att få support.

Stöd i det digitala uppdraget

På denna sida samlar vi den information och de manualer du som förtroendevald kan behöva för att arbeta digitalt med ditt uppdrag.

Support

Kontakta Göliska IT:s Service Desk vid tekniska problem med din iPad och vid frågor om din e-post med mera.

Öppettider: måndag - torsdag kl. 7.00 - 16.30, fredag kl. 7.00-16.00
E-post: servicedesk@goliskait.se
Telefon: 0510-77 70 00

Kontakta kansliet vid frågor om appen, webbsidan och behörigheter med mera:

Jonna Sanfridsson
E-post: jonna.sanfridsson@gotene.se
Telefon: 0511-38 60 24

Amanda Pettersson
E-post: amanda.pettersson@gotene.se
Telefon: 0511-38 60 53

Kontakta lönekontoret vid frågor om Personalportalen, P-mobile, olika typer av intyg, din lön eller andra ersättningar

Supporttelefon: 0511-38 60 27
Öppettider: måndag-fredag klockan 10.00-12.00 samt 13.00-16.00

E-post: support.lon@gotene.se

Begära ersättning via appen P-mobile

Appen p-mobile som används för att begära ersättning för förlorad arbetsinkomst, arvode för annat än politiska sammanträden (till exempel justering) samt för reseersättning. Arvodet vid politiska sammanträden noteras av sekreteraren för mötet.

P-mobile - manual för förtroendevalda Pdf, 627.4 kB.

Logga in och läsa handlingar i appen Netpublicator

Den plattform som Götene kommun använder för att publicera handlingar inför politiska möten heter Netpublicator. Den finns installerad på den surfplatta du lånar av kommunen. I manualen nedan finns information om hur du loggar in och använder Netpublicator.

Under en övergångsperiod kommer du bara kunna läsa nyare möteshandlingar från 19 september och framåt i Netpublicator. För att läsa äldre handlingar behöver du gå in i den gamla appen som kallas för ”Mötesportalen V6”.

Manual för att logga in och läsa handlingar i Netpublicator app Powerpoint, 286.4 kB.

Tips och trix

  • En vanlig anledning till att iPads krånglar är att den inte är uppdaterad till senaste iOS (programuppdatering). För att kontrollera så att du har rätt iOS-version kan du gå in på inställningar, allmänt och sedan klicka på programuppdatering. Där ser du om du har den senaste programuppdateringen eller om du kan installera en senare version.
  • Appen för e-post är automatiskt inställd på att du enbart kan se mejl som är en månad gamla och nyare. Om du vill kunna se mer mejl tillbaka i tiden kan du ställa in det i inställningar. Gå in i inställningar, klicka på "mail", gå sedan in på "konton" och välj "Exchange-Kerberos". Näst längst ner står det "Mail-dagar att synka", klicka där och ändra till "ingen gräns".
  • Om Netpublicator appen försvinner eller om den krånglar, och du har provat att starta om iPaden samt att den har senaste iOS, så kan du ominstallera appen. Detta gör du genom att hålla fingret på appen tills "ta bort" kommer upp. När du tagit bort appen kan du ladda ner den igen i appen som heter "Företagsportalen".
  • Som förtroendevald ska du läsa din e-post varje dag. Om du inte använder din lånade surfplatta ofta kan du lägga in din e-post i din mobiltelefon. I de flesta appar för e-post kan man lägga till fler konton, du kan lägga till din götene-mejl som ett exchange-konto. Om du ombeds att ange en domän så skriver du ordet "resurs".
  • Ibland behöver du byta lösenord på din e-post av olika anledningar. Byta lösenord gör du själv med hjälp av ditt bankID i appen "Password" som finns på din iPad.
  • Saknar du någon app som ska tillhandhållas av kommunen? Den finns då att ladda ner i appen "Företagsportalen".

Relaterade sidor

Var det här informationen du sökte?


För att vi ska kunna hjälpa dig hitta rätt behöver vi kunna kontakta dig.
Hur vill du bli kontaktad?


Tack för att du hjälper oss!