E-faktura - ett enkelt och smidigt sätt att betala dina räkningar

Ta emot och betala dina räkningar från Götene kommun som elektroniska fakturor direkt i din Internetbank. Du förenklar din vardagsekonomi, slipper räkningarna i brevlådan och dessutom sparar du miljön genom mindre pappershantering. Tjänsten är kostnadsfri.

Så här fungerar det

  • I internetbanken, hos den bank du använder, anmäler du dig till de företag du vill ha elektronisk faktura från.
  • När du sedan får fakturan får du ett meddelande i din Internetbank. Alla uppgifter såsom OCR-nummer, belopp och förfallodag finns redan registrerade i fakturan. Du anger bara vilket konto du vill betala från och signerar som vanligt.
  • När din elektroniska faktura är betald lagras den i din Internetbank.

Var det här informationen du sökte?


För att vi ska kunna hjälpa dig hitta rätt behöver vi kunna kontakta dig.
Hur vill du bli kontaktad?


Tack för att du hjälper oss!


Sidansvarig: Erika Jensen, senast ändrad 21 augusti 2014